Saturday, March 17, 2007

!!!!!!!!!!!!!!!!!ALBUM COVERS!!!!!!!!!!!!!!!

eg e veldig veldig veldig glad i fine album cover, eg syns album cover e utrolig viktige, som e ein av grunnene te mitt intense hat for måten musikk morfes inn te en internett i-pod ting kor konseptet "album" bare forsvinne og folk bare hørre på sanger og ikkje heile album og shuffle og bla bla, eg hate det!!! det e grusomt! et heilt album fra begynnelse te slutt i rett rekkefølge e et kunstverk! det e så viktig! og album art work forsvinne og totalt, det e noe av det tristeste eg vett i verden. okay, uansett så har Iggy Pop og Iggy and The Stooges noen av de fineste album coverene eg vett! Her e tre favoritter:





eg e litt veldig obsessed me album coveret te The Idiot, i midten der, eg vett ikkje heilt koffor! eg syns han e kjempevakker, det e ein ting, eg tror det e poseringen, og beinene hans og hendene. se på hendene! studer hendene! det e så perfekt! eg vett ikkje ka det e. oh. legg og merke te hanskene hans på fun house coveret! litt trivia, The Idiot e produsert av David Bowie, og Fun House e Jack White of White Stripes fame sitt all-time favoritt album. Jack White intervjua Iggy Pop for Mojo i 2003 som va kjempefint og kom komplett med bilder av Jack på sitt fineste og Iggy topless som vanlig, de wrestla etc. Åh, det e fint. Eg gidde ikkje scanne det men du har vel sett det bilde kor Jack holde rundt Iggy bakfra som eg hadde på veggen hjemme i Stavanger lenge lenge. Eg fant forresten et bilde av coveret:

okay det siste bildet virke ikkje av ein eller aen grunn og eg finne det ikkje igjen, men men.

No comments: