Thursday, August 02, 2007

Robert Longo

Camden va i London og såg den store punk utstillingen som nettop va på Barbican Art Gallery, og nevnte Longo te meg, eg hadde klart å ikkje vite kem han va, selv om eg har denne plakaten på veggen:


så eg såg på en del av hans ting og de e heilt sinnsyke, de e så fantastiske, eg e shocked and awed. her e någen av tingene hans.













Han har og regissert musikkvideoen te singelversjonen (som ikkje e like bra som albumversjonen) av ein av mine absolutt favoritt New Order sanger, Bizarre love Triangle!

som e 80-talls men fin!

og på temaet New Order, Rihanna har på sin nye single sampla Blue Monday, som e New Order sin mest kjente sang, det e kult at hu har sampla den, men det e det eineste bra med sangen, den e ganske crappy ellers. videoen e ganske lam og hu har på seg en sånn masse hull på ryggen topp som va jæli hot type når me gikk på ungdomskolen
Rihanna - Shut up and drive


Her e den fantastiske originalen! det e og en singel-versjon som ikkje e like bra som originalen, men anyways
New Order - Blue Monday


Her e någen sanger av New Order bare fordi de e fantastiske og minne meg om Skotland, eg hørte bare på New Order på bussturen fra Aberdeen te Edinburgh

New Order - Crystal
New Order - Temptation

6 comments:

hanni k. said...

om du har sett settet til american psycho (bakgrunnen i filmen) så er det noen bilder i bakgrunnen som ser ut som longo bilder. om jeg husker helt rett da.

hanni k. said...
This comment has been removed by the author.
maria mcgregor said...

åja? det e lenge siden en såg den, men det kan faktisk stemme! festlig

hanni k. said...

fant noen stills! http://i76.photobucket.com/albums/j1/vorgefuhl/PDVD_043.jpg http://i76.photobucket.com/albums/j1/vorgefuhl/PDVD_082-1.jpg

hanni k. said...

den tydeligste kanskje! http://static.flickr.com/27/54195628_abc4f7aeab_o.jpg

maria mcgregor said...

oh wow big ones too! christian bale is hilarious!