Monday, September 17, 2007

David Thorpe + Thorgal

DAVID THORPE









David Thorpe e en britisk kunstner født på syttitallet, verkene hans e "paper collages", han har gått på Goldsmiths kunstskole i london. eg har sett tingene hans for lenge siden og elskt de, så glemte eg han, men meg og ottar såg i kunstbøker på skolen idag og då kom eg på han igjen. eg syns tingene hans e fantastiske, de minne meg om normalt-univers-med-sci-fi-elementer-tegneserier eg leste når eg vokste opp, spesielt min all time favourite ever tegneserie Thorgal, av Grzegorz Rosinski og Jean van Hamme. Det ligne visuelt veldig på den verdenen. Thorgal e satt i norden i vikingetiden, Thorgal blir funnet som barn i et lite rart skip og oppfostra av vikinger, men han e egentlig sønnen av en veldig avansert menneskerase fra stjernene som nesten døde ut da han va liten. den e utrolig fin og visuelt vakker.

THORGAL
grzegorz rosinski+jean van hamme









No comments: