Saturday, October 13, 2007

Josh Peters

Josh Peters e en kunstner fra New York som har undervist et collage-maleri kurs på skolen min de siste 6 ukene i to perioder. han jobbe nå som fulltidskunstner og han har et galleri i new york. eg har ikkje vært på kurset hans, men eg har blitt kjent med han på skolen og eg har gått runde med han de siste to langfredagene, og han hadde kunstnerpresentasjon på ein av velferds-onsdagene. han male ganske kule collage-baserte malerier i akryl på unprimed canvas så det ser ut som om det e malt med akvarell, det e utrolig fint. her e någen av hans ting eg like:












det va han som kjøpte tre tegninger av meg! han kjøpte og et maleri av en aen gutt på skolen. han dro tebake te new york idag, men eg har adressen hans så eg ska sende han neste Flesh World. Her e tegningene han kjøpte:






og en jente som hette Yvonne på skolen kjøpte denne:



(teksten på den siste e fra Guide av Dennis Cooper). De e fra en serie som hette ALTAR 1, eg stilte ut den serien på ti teginger og en te serie på ti tegninger som hette ALTAR 2. det e ikkje vanlig at folk kjøpe ting utenom på hovedutstillingene så det va utrolig kult! også tjente eg litt penger. en gutt på skolen min som eg ikkje kjenne så godt, men sine ting eg elske sa og masse fint så det va bare dødskult. det e første gang eg virkelig føle at eg har klart å gjør någe heilt gjennomført som eg like og som funke og kommunisere det eg vil det ska, og eg fekk akkurat den feedbacken og så det va et kick. heile seriene ligge på min flickr. eg komme sikkert te å poste bilder fra folk sine ting på utstillingen når bildene komme opp på skolesiden for der va dødsmye bra.

3 comments:

ladybellen said...

Very Cool!!! kan eg spør kor mye du solgte de for?

maria mcgregor said...

det kan du, 200 per tegning, han syns egentlig ikkje det va nok ellers hadde han bare hatt råd te to. så eg e 800kr rikere!

ladybellen said...

woohoo penger!